1400/08/11
دکتر سرو قامت: کشف استعدادها و ظرفیت‌های خود و دیگران، مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار یک مبلغ موفق است
به همت مدیریت امور روحانیون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، وبینار مجازی با عنوان «مدیریت تبلیغ» ویژه ائمه جماعات، مبلغین و فعالان فرهنگی دانشگاه، روز دوشنبه 10 آبان 1400 به‌صورت مجازی در سامانه اسکای‌روم دفتر نهاد برگزار شد.
دکتر سرو قامت: کشف استعدادها و ظرفیت‌های خود و دیگران، مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار یک مبلغ موفق است

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اولین جلسه، از سری جلسات مدیریت تبلیغ روز دو‌شنبه 10 آبان 1400، با حضور دکتر حسین سرو قامت، مشاور عالی مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه به‌صورت مجازی در سامانه اسکای روم دفتر نهاد برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر سرو قامت، ضمن خیرمقدم به عزیزان حاضر در جلسه، با اشاره به آیه 68 سوره اعراف «أُبَلِّغُكُمْ رِسَالَاتِ رَبِّي وَأَنَا لَكُمْ نَاصِحٌ أَمِينٌ - پيامهاى پروردگارم را به شما مى ‏رسانم و براى شما خير خواهى امينم» گفت: هر جا رسالت تبلیغ باشد باید با ناصح بودن و امانت داری همراه باشد.
وی در ادامه با اشاره به شعر «در میان هر سیب دانه‌ها محدود است - در دل هر دانه، سیب‌ها نامحدود - چیستانی است عجیب ...!! دانه باشیم نه سیب» گفت: باید در درجه اول سراغ کشف استعدادها و ظرفیت‌های خود و دیگران برویم. اگر این کار را انجام دهیم یقیناً در مسیرمان موفق و پیروز خواهیم شد و این کار یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهای یک مبلغ موفق است.
ایشان در ادامه اظهار داشت: منظور از یک ایده این است که شما عزیزان باید از مبلغ عادی و ساده به یک مدیر تبلیغ موفق تبدیل شوید. ممکن است شما در محیطی برای تبلیغ قرار بگیرید که آن محیط برای تبلیغ مناسب نیست و پتانسیل‌های کافی برای این کار را ندارد و باید خودتان شرایط کافی را آماده کنید. یعنی نوع دیدگاه و نگاهمان را از یک مبلغ ساده به یک مدیر تبلیغ تغییر دهیم و بتوانیم به‌خوبی شرایط و محیط جدیدی به نام فضای مدیریت تبلیغ برای خود و دیگران آماده کنیم.
دکتر سرو قامت در خاتمه اظهار داشت: مثال عملی این تغییر دیدگاه، تست روان‌شناسی به نام تست T هست که با انجام آن، شما به این نتیجه خواهید رسید که اگر نوع دیدگاهتان را تغییر دهید می‌توانید یک شیء ثابت را به اشکال مختلف و گوناگون ببینید، پس به یک دیدگاه متعصب نباشید و همیشه فکر کنید که طرف مقابلتان به مسئله، به گونة دیگری نگاه می‌کند.


نظرات کاربران
کد امنیتی