1401/03/17
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر هادی: برای ایجاد ارتباط مؤثر، باید برنامه‌های عملیاتی و گام‌به‌گام داشته باشیم
به همت مدیریت امور روحانیون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دومین جلسه مجازی هم‌اندیشی ائمه جماعات با عنوان «روان‌شناسی تبلیغ»، دوشنبه 16 خردادماه 1401، به‌صورت مجازی در بستر اسکای‌روم دفتر نهاد برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر هادی: برای ایجاد ارتباط مؤثر، باید برنامه‌های عملیاتی و گام‌به‌گام داشته باشیم

به گزارش روابط‌عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جلسه مجازی هم‌اندیشی ویژه ائمه جماعات با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مهدی هادی، با موضوع روان‌شناسی تبلیغ، روز دوشنبه 16 خردادماه 1401 از ساعت 14 در بستر اسکای‌روم برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی با اشاره به اینکه چه کنیم ارتباط مؤثر باشد، گفت: اولین کار برای ارتباط مؤثر هماهنگی پیام‌های کلامی و غیرکلامی است. دومین کار برای ارتباط مؤثر توجه به تفاوت‌هاست. این تفاوت‌ها، به چهار بخش دسته‌بندی می‌شوند؛ تفاوت‌های فرهنگی، جنسیتی، سنی و شخصیتی.

وی در ادامه اظهار داشت: ما آدم‌ها در زندگی‌مان 5+1 را پشت سر می‌گذاریم. +1 زمان پیش زادی است که قسمتی از مادر می‌باشد. اگر مادر بهداشت را رعایت کند زمینه‌هایش در فرزندان فراهم می‌شود که شامل، بهداشت جسمانی، بهداشت روانی و بهداشت معنوی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی در ادامه با اشاره به آغاز کودکی اظهار داشت: در سال اول زندگی تا سه‌سالگی باید مراقب باشیم یک فرد مهربانِ ابراز کننده در دسترس کودک بوده و حتی‌الامکان ثابت باشد که بهترین آن، خود مادر است. همچنین یک محیط آزاد و محرک داشته باشد و اگر ما بتوانیم این تجربه را برای فرزند ایجاد کنیم، یک موفقیت خارق‌العاده داشته‎ایم. از 3 تا 6 سالگی، دوره کنجکاوی و دوره دانستن و خیال‌بافی آنهاست و از 6 تا 12 سالگی کودکان علاوه بر اینکه به پدر و مادر توجه دارند، به معلم هم توجه دارند، چون دوره، دوره آموزشی و مهم‌ترین بخش برای کودک است؛ لذا کسی که منشأ آموزشی می‌شود مهم است.
وی در ادامه اظهار داشت: دوره نوجوانی، دوران پرتلاطم زندگی است. این دوره با تغییرات بدنی شروع می‌شود. انتهای نوجوانی آنجاییست که انسان هویت پیدا می‌کند. به عقیده بنده، فلسفه زودتر انسان‌ها را به اندیشه وامی‌دارد و باعث می‌شود که زودتر هویت پیدا کنند.
ایشان در ادامه افزود: بعد از نوجوانی، وارد دوره جوانی می‌شویم. جوانی می‌تواند مفیدترین دوران زندگی باشد. جوانی آنجایی است که انسان هویت خود را پیدا کرده و وارد دوره بازار اشتراک می‌شود. از سن 18 تا 25 سالگی دوران جوانی و بهترین دوران تغییر و تحول است. جوانی تا دوران چهل‌سالگی طول می‌کشد.
وی در ادامه گفت: از سن 40 تا 60 سالگی دوران میان سالی است. فرصت‌های جوانی را ازدست‌داده و به پیری و ناامیدی رسیده‌اند و در انسان‌ها بحران ایجاد می‌کند و دوران پیری دورانی است که توانمندی قبل را ندارند و جایگاه اجتماعی کمتری هم دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر هادی در خاتمه اظهار داشت: اگر ما با ویژگی‌های سنین مختلف آشنا باشیم، درک از مخاطب بالا رفته و در ارتباط‌گیری توجه بیشتری می‌کنیم.


نظرات کاربران
کد امنیتی