1396/07/06
برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در دانشکده پیراپزشکی
به مناسبت دهه اول محرم، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مراسم عزاداری اباعبدالله حسین (علیه‌السلام) در دانشکده پیراپزشکی با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و خواندن زیارت عاشورا توسط حضار در ساعت 10:30 روز چهارشنبه 5 مهر 96 در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.
در ابتدای مراسم و پس از مدیحه‌سرایی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خیرمقدم به حضار و تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت جان‌سوز سرور و سالار شهیدان گفت: تاریخ عاشورا، یک تاریخ خاص است و حادثه عاشورا یکی از اسرار الهی است که هنوز کسی نتوانسته به ماهیتش پی ببرد.
وی در ادامه گفت: اگر به سیره انبیا نگاه کنید متوجه می‌شوید که واقعه عاشورا در همه دوران پیش‌بینی و گفته‌شده که آن واقعه اتفاق خواهد افتاد تا آنجا که حضرت زکریا وقتی از این واقعه مطلع می‌شود تا سه روز خودش را از شدت غم و اندوه در خانه حبس می‌کند و از خدا تقاضا می‌کند که به او فرزندی دهد تا مثل امام حسین (علیه‌السلام) فرزندش در پیش چشمانش درراه خدا به شهادت برسد.
معاون نهاد در ادامه با اشاره به اینکه ما باید به شکل آکادمیک به واقعه عاشورا بنگریم گفت: حر بن ریاحی فقط مختص به عاشورا نیست بلکه بعد از واقعه عاشورا امثال حر بسیار بودند که عاشق امام حسین (علیه‌السلام) و اهل‌بیتش شدند.
وی در ادامه گفت: آن ویژگی‌های اخلاقی مانند صبر و بردباری و شجاعت است که ما را عاشق امام حسین (علیه‌السلام) می‌کند تا آنجا که در روایتی از پیامبر اکرم داریم: خدای متعال بندگانش را بر اساس 14 ویژگی و صفت خلق کرده است؛ اما به هیچ‌کسی جز امام حسین (علیه‌السلام) آن 14 ویژگی را یکجا عطا نکرده است.
وی در پایان سخنان خود گفت: سفره پربرکت عاشورا به این خاطر پهن است که ما از ایثار و بردباری و شجاعت در واقعه عاشورا درس بگیریم که از خدای متعال خواستارم ما را در بهره بردن هر چه بیشتر از این منبع فضل کمک کند.
توضیح اینکه در ادامه مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین خان محمدیان، عزاداران مهمان سفره اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) شدند.